Завдання для самостійної підготовки учнів 4 класу до ДПА
І варіант
Прочитай текст
Загублені
рукавички
Товаришів у мене
багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше дружу з
Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за
однією партою.
Яка в нас дружба —
судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й
випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички,
м’якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі
самі. Мама купила й мені.
Одного разу на
великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру,
вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря
— правої.
Наступної перерви
майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не
знайшли.
— Ну, де вона
пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти….
— І мене
лаятимуть…. — журився я.
Після того вже й
учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички і про те,
як пояснити вдома, де вони поділися.
“А що, як віддати
йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва.
Якраз і буде пара!..”
Авжеж, так і зроблю
— віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо
вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив.
Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець, глибоко,
на саме дно.
Однак вийшло
непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав
на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену
вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже
не раз було, бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на
зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець
потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував її не у свій, а в
Ігорів.
Стривай, стривай,
рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно… виявляється, Ігор теж хотів мене
виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку і
мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю
зелену вовняну рукавичку, і у нього в руці така ж…
За
Борисом Комаром
Виконай завдання.
І. Завдання 1– 6 з вибором однієї правильної
відповіді
1. Визнач жанр твору.
А казка
Б оповідання
В легенда
2. У якому реченні
описано пригоду, що сталася з персонажами твору?
А “Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією
партою”.
Б “Як подзвонили на урок, припинили гру, вбігли в клас, глянули, а в нас обох
немає по рукавичці”.
В “Все думали про загублені рукавички і про те, як пояснити вдома, де вони
поділися”.
3. Яку з ознак
справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
А справжні
друзі завжди готові прийти на допомогу
Б справжні друзі вміють слухати
В справжні друзі ніколи не змагаються
4. Які слова тексту передають
переживання хлопців через пригоду, що з ними сталася?
А “…все думали про загублені рукавички”
Б “…як пояснити вдома, де вони (рукавички)
поділися”
В “…засунув тихцем рукавичку в ранець”
5. Обери рядок, у
якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між хлопцями.
А “Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку”
Б “Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки!”
В “Після того вже й учителів мало слухали на уроках”
6. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?
А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже
Б Друзі пізнаються в біді
В Дружба та братство — найбільше багатство
ІІ. Завдання 7 на встановлення правильної послідовності
7. Розташуй пункти
плану твору в правильній послідовності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
А Пошуки рукавичок.
Б Як виручити друга?
В Купили рукавички.
Г Що знайшли хлопці в своїх ранцях?
Ґ Зустріч хлопців на сходовому майданчику
Д Загубили по рукавичці.
ІІІ. Завдання 8 на
встановлення відповідності
8. Установи
відповідність між словами і їхніми лексичними значеннями.
А комедія
Б тихцем
В ранець
1 потай, непомітно, криючись
2 школярська сумка, яку носять на спині
3 драматичний твір з веселим, смішним сюжетом
А
|
|
Б
|
|
В
|
|
ІV. Відкриті завдання 9–11 з короткою відповіддю
9. Чому учні всього
класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
___________________________________________________________________
10. Вибери з тексту
три найвлучніші, на твою думку, слова, які використав автор для опису
рукавичок, і запиши їх.
___________________________________________________________________
11. Запропонуй
власний заголовок до прочитаного твору. Запиши його.
____________________________________________________________________
V. Відкрите завдання 12 з розгорнутою відповіддю
12. Як могли б
розвиватися події, пов’язані з загубленими рукавичками, якби хлопці не були
справжніми друзями? Свою думку обґрунтуй.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий